ברוכים הבאים לבלוג טיפים ומאמרים בעיצוב פנים

תודה שקפצתם לביקור, בואו לקרוא על כל החידושים מעולם עיצוב הבית ולקבל טיפים ורעיונות מדליקים ומועילים לעיצוב פנים שכל אחד יכול ליישם! ובנוסף תוכלו להתרשם מפרויקטים שונים שהסטודיו שלנו מבצע! אז...מדגדג לכם משהו ספציפי? צוות המעצבים של הסטודיו ישמח לעזור ולייעץ לכם, דברו איתנו.
אהבתם? הצטרפו לדף האוהדים של הסטודיו >>> בפייסבוק.

עיצוב פנים - עיצוב מסעדה "פסקדו"

ים של חברים
ליאור מלכה | אדריכלים ומעצבים |סטודיו לעיצוב פנים
הכתבה פורסמה באתר BVD | בניין ודיור בתאריך: 2.6.2010
מאת: יואב ג'ינו, צילום: ליאור מלכה, שטח: 80 מ"ר

הסיפור של שיפוץ וחידוש מסעדת "פסקדו" הוא סיפור של חברות גדולה ושל טעם טוב שהפכו בניצוחו של המעצב ליאור מלכה מסעדה קודרת וכושלת למקום אינטימי, נעים ומזמין.
 
סיפור ההקמה והעיצוב של מסעדת פסקדו באשדוד הוא לפני הכול סיפור על חברות. שני חברים צעירים – כל אחד מצליח בתחומו – החליטו להקים יחד מסעדה בעיר הולדתם. התקציב שעמד לרשותם היה נמוך, אבל התשוקה של השניים והדבקות שלהם בהגשמת חלומם סחפה איתה חברים ובני משפחה שהתגייסו לעזור להם להקים את מסעדת החלומות שלהם.


השניים – יחי זינו, שף מוכר באשדוד וערן ז'אנו, איש עסקים צעיר , חלמו להקים מסעדת דגים ובשר מול חוף הים הכחול של אשדוד.
בחזונם ראו השניים מסעדה  שתשלב בין אהבת הבישול והמסעות של יחי – שמרבה לטייל בעולם וליצור מנות בהשראת טיוליו לבין החלומות העיסקיים של ערן, בוגר מנהל עסקים, שהוא בן למשפחה של סוחרי דגים מפורסמת.


"החלטנו ללכת על קונספט של מסעדה אינטימית ומעט רומנטית עם אלמנטים שמרמזים על הקשר לים בצורה עדינה ואמנותית ולא בדרך הבוטה שמאפיינת בדרך כלל מסעדות דגים"


הפרוייקט התחיל כשהשניים זיהו הזדמנות עסקית – באחד המרכזים המסחריים על חוף הים של אשדוד נסגרה אחת המסעדות, והשניים רכשו אותה על הציוד שהיה קיים במקום. בשלב זה החליטו להכניס לתוכנית גם אדריכל-מעצב שיסייע להם לשנות לחלוטין את אופי המקום. 

הם פנו למעצב הפנים ליאור מלכה בבקשה לעזור להם להקים את המסעדה מחדש בתקציב של 50,000 ₪ בלבד. 
ליאור, שהכיר את השניים עוד קודם, התגייס לפרוייקט ומצא בו אתגר החליט בעצה אחת איתם להשתמש בחלק מהאלמנטים הקיימים בחלל לטובת העיצוב המחודש ולהוסיף עניין עיצובי באמצעים יצירתיים שבבסיסם רעיונות מקוריים ולאו דווקא השקעה כספית.
את ההשראה לעיצוב המסעדה קיבל ליאור, איך לא, מהקרבה לים אבל תוך דגש על אלגנטיות והימנעות מצעקנות. "החלטנו ללכת על קונספט של מסעדה אינטימית ומעט רומנטית עם אלמנטים שמרמזים על הקשר לים בצורה עדינה ואמנותית ולא בדרך הבוטה שמאפיינת בדרך כלל מסעדות דגים – רשתות, כובעי רב חול וצילומי ים".



"המנות שהשף יוצר הן מנות מוכרות שהוא משדרג בטעמים חדשים ובעיצוב אלגנטי וככה גם רצינו שתיראה המסעדה – רצינו שהיא תדבר לכל אחד אבל שיהיה לה ייחוד משלה, כזו שיש בה גם אינטמיות וגם חמימות אלגנטית"
 

למה אתה מתכוון?
"בחרנו, למשל, בקשת צבעים חמה בצבעי חול שמשולבת בצבעי וונגה ואגוז שמזכיר סיפוני יאכטות; ולבניית הבר וחלקים של חיפוי הקיר השתמשנו בכוונה בעץ שהמרקם שלו מזכיר את העץ שאיתו בונים יאכטות; על המנורות יש הדפסים עדינים של דגים שונים ועל הקירות יש מדבקה תלת מימדית עם דימויים של דגים – הלכנו בכוונה על הדפסים ולא על תמונות כדי לעדן וכדי לייחד את המסעדה ממסעדות אחרות. "רצינו שהלקוחות יספגו את האווירה בצורה הדרגתית, כדי שגם בפעם החמישית שאורח בא למסעדה הוא יחווה אותה שוב בצורה חיובית ומרגשת ".





הבחירות האלה קשורות לתפריט של המסעדה?
"בוודאי,  המנות שהשף יוצר הן מנות מוכרות שהוא משדרג בטעמים חדשים ובעיצוב אלגנטי וככה גם רצינו שתיראה המסעדה – רצינו שהיא תדבר לכל אחד אבל שיהיה לה  ייחוד משלה, כזה שיש בו גם אלגנטיות".
ממראה המסעדה אפשר לומר שהחזון של השלושה, שני השותפים והמעצב, הצליח – מדלת המסעדה נפרש החלל הקטן והנעים ומתגלים לאט-לאט האלמנטים העיצוביים המיוחדים למקום – מנורות קיר בצורות של צדפות וקונכיות, הדפסי הדגים, ובר שמאחוריו קיר לבנים במראה משומש ותצוגת משקאות. השולחנות והכיסאות צבועים בצבע אגוז ומרופדים בבד אדום והריצפה בצבעי חול הם בעצם השריד היחיד למסעדה הקודמת ששכנה במקום ומשתלבים בהרמוניה בעיצוב החדש.



 דגש מיוחד ניתן לאופי התאורה במקום – שהיא עמומה אך רומנטית ולא דרמטית. "רציתי שהמקום יהיה מואר כאילו מישהו הדליק בו נרות, כזה שיהיה נוח לאכול בו ולהתרשם מהמנות ויהיה בו נעים לשיחה בין חברים"

 את האווירה הדרושה ליאור יצר באמצעות שילוב של פסי עץ ו"זריקה" של האור אל עבר התקרה – שנותנים לחלל תחושת גובה, באמצעות מנורות הקיר ובאמצעות מנורת ברזל ענקית ויקרה למראה שממוקמת במרכז החלל. "למרות שהיא נראית יקרה היא עלתה פחות מ-1,000 שקל", מספר ליאור, "זאת דוגמה להתגייסות של המשפחה והחברים של השניים להצלחת המקום. אבא של השף שהוא חובב מסגרות, בנה את הקונסטרוקציה לפי תוכנית ואני הוספתי לה פרספקס לבן עם הדפסים שנעשו בטכניקה מעולם השילוט .

ואיך היה תהליך העבודה, בכל זאת מדובר בתקציב נמוך במיוחד?
"בזכות ההיכרות המוקדמת שלי עם השניים ובזכות האופי הנוח שלהם וההתגייסות המדהימה של החברים והמשפחה שלהם התהליך היה מאוד הרמוני ואפשר להרגיש את זה בעיצוב. אני אתן לך דוגמה, רצינו לחפות את אחד הקירות בבריקים מאבן סיליקט במראה משומש אבל התקציב הנמוך לא איפשר את זה. כדי לפתור את הבעיה, בלי להתפשר על העיצוב, הזמנו אבן מנוסרת באותו גוון ובמשך כמה ימים ישבו על רצפת המסעדה בין חמישה לשישה חברים של השניים, עברו אבן-אבן ועיבדו אותן כך שייראו משומשות. בגלל התקציב הנמוך תהליך ההקמה היה ארוך יחסית וארך כחודשיים אבל השותפים הבינו שזה כורח המציאות וחיפו על זה בהמון עזרה ועבודה עצמית".


אהבתם? רוצים לראות איך תהליך העבודה נראה בשטח? 

ליאור מלכה | אדריכלים ומעצבים הוא סטודיו לעיצוב פנים המוביל בתחומו, הסטודיו מתמחה בתכנון ועיצוב פנים למסעדות וחנויות מזון המשולב במיתוג חזותי למגזר העיסקי והמסחרי בכלל, הסטודיו מתאפיין בסגנונו העיצובי – כעיצוב צעיר מודרני מינימליסטי ואומנותי.

אנו מאמינים כי העיצוב הוא פועל יוצא בין ציפיות הלקוח ואופיו הייחודי של העסק ובעליו מול הדרישות התכנוניות והתקציביות כל אלו נלקחים לתשומת ליבנו ומוטבעים במוצר הסופי ובסביבתו.
אנו מתחייבים להציג עבודות ייחודיות המותאמות לצרכיהם של לקוחותינו, מטרתנו היא תמיד להישאר רעננים, אומנותיים מודרנים ומקוריים.

יחד עם הלקוח אנחנו מחפשים את המכנה המשותף, זה שיביא לבסוף את הרעיון העיצובי הטוב ביותר לפרויקט.
התוצאה הסופית תמיד יוצאת מעניינת ומדהימה...ואת זה אנחנו הכי אוהבים!

ליצירת קשר עם הסטודיו שלנו לחצו >>> דרכי קשר לליאור מלכה | אדריכלים ומעצבים.

כל הזכויות לגבי התמונות והתכנים שמורות ל: ליאור מלכה | אדריכלים ומעצבים | סטודיו לעיצוב פנים ואין אישור להשתמש בהם ללא אישור בכתב.

9 תגובות:

  1. מסעדה יפיפיה ,גם האוכל טעים מאוד שילוב מנצח.

    השבמחק
  2. מסעדה מהממת עיצוב באוירה המתאימה אהבתי מאוד!

    השבמחק
  3. הסושי שם סוף...

    השבמחק
  4. ואו, איזה עיצוב מקסים. אני מקווה שגם האוכל טעים. אני לא מכירה כל כך את העיר אשדוד. האם יש מצב להסבר או מפת אשדוד כדי שאגיע לשם בלי להתבלבל? תודה רבה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה על הפירגון שרון,
      האוכל שם מאוד טעים והשף יצירתי ותמיד מפתיע...
      המסעדה ממוקמת ברחוב מרטין בובר 1/12, אשדוד
      שיהיה בתאבון :)

      מחק
  5. תודה רבה לכל המפרגנים...אנחנו מעריכים זאת מאוד
    וכן, המסעדה מומלצת בחום!!!

    השבמחק
  6. עיצוב נהדר ורעיונות ממש מוצלחים, הקמת עסק במיוחד בתחום המזון הוא לא דבר פשוט, יש חשיבות גדולה להסתייעות באנשי מקצוע טובים, רואים שהם בחרו טוב

    השבמחק
  7. ניכר שהשקעתם המון מחשבה על עיצוב לפי קונספט המסעדה. האם אתם גם מתכננים את המטבח? התמחותנו אנו -
    תכנון מסעדות לרישוי עסקים

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...