ברוכים הבאים לבלוג טיפים ומאמרים בעיצוב פנים

תודה שקפצתם לביקור, בואו לקרוא על כל החידושים מעולם עיצוב הבית ולקבל טיפים ורעיונות מדליקים ומועילים לעיצוב פנים שכל אחד יכול ליישם! ובנוסף תוכלו להתרשם מפרויקטים שונים שהסטודיו שלנו מבצע! אז...מדגדג לכם משהו ספציפי? צוות המעצבים של הסטודיו ישמח לעזור ולייעץ לכם, דברו איתנו.
אהבתם? הצטרפו לדף האוהדים של הסטודיו >>> בפייסבוק.

טיפים לעיצוב הבית - איך בוחרים פרקט?

 מתאים לכם פרקט?
 מאת: ליאור מלכה.
בא לכם להוסיף תחושת חמימות בחדר השינה? או אולי לשדרג את חדרי הילדים?
פרקט יעשה עבורכם את העבודה!

אז לפני שמחליטים איזה רצפת פרקט תתאים לנו לחדר השינה או לחדרי הילדים, כדאי לדעת מהם הסוגים השונים המוצעים לנו בשוק, מה טווח המחירים של הסוגים השונים ומה היתרונות והחסרונות של כל פרקט ופרקט.


 ישנם שני סוגים עיקריים של פרקטים פופולריים הקיימים בשוק המשמשים אותנו לריצופי פנים:
האחד מהם הוא פרקט למינציה שהוא הפרקט הסינתטי ,פרקט שאינו מכיל עץ .

הסוג השני הוא פרקט עץ הטבעי שמכיל עץ טבעי גושני הנקרא גם פרקט רב שכבתי.


מהו פרקט למינציה?
רובנו כיום מכירים את הפרקט הסינתטי דמוי העץ , כיום פרקט זה נפוץ ופופולרי עקב מחירו הזול ופשטות ההתקנה ובעיקר עקב עמידותו לאורח החיים בישראל פרקט זה נקרא פרקט למינציה.
הסיבה העיקרית בעליית פופולריות פרקט הלמינציה הוא עצם היותו קל מאוד להתקנה ומחירו אינו יקר כלל והתוצאות שהוא מעניק מבחינה עיצובית הם גבוהות, כיום אפשר לבחור איזה דוגמה וגוון של עץ ע"פ קטלוג ואף את רמת השחיקה הרצויה.

אז ממה בעצם עשוי פרקט למינציה?
פרקט למינציה מכיל בבסיסו תשתית של HDF שהיא תערובת של סיבי עץ דחוסים עם דבקים וחומרים עמידים בפני לחות מים עמיד בפני שינויי חום וקור ובעלי מאפיינים אקוסטיים, כאשר מעל אותו בסיס ישנו הדפס של דוגמת עץ בעלת זיגוג סינתטי להגנה על ההדפס ועל שחיקה של הפרקט כתוצאה מדריכה. עובי הפרקט נע בין 6-8 מ"מ

הפרקט מגיע בצורת לוחות מוארכים בעלי קצוות חיבור אחד לשני.את הפרקט מניחים על  תשתית של ספוג כדי שתספוג את הרעשים וכדי לתת תחושה נעימה בהליכה.
על מה חשוב להקפיד לפני התקנת פרקט?
בעיקרון אם הבית קיים ואתם כבר גרים בבית, אז יש צורך לפנות את כל הרהיטים הקיימים ולנקות את המשטח המיועד לריצוף, שטיפה קלה תספיק ומומלץ אף לרסס מעט חומר דוחה חרקים בקצוות החדר.

יש לבדוק שהמשטח חלק וללא קפיצות של אריחים, לבדוק שהאריחים כולם במקום ואין אריח רופף בעיקרון הריצוף שלכם הוא התשתית לפרקט, אין צורך לפרק פנלים פנל הפרקט מולבש ישירות על הפנל הקיים.
מומלץ למדוד את שטח החדר והיקף החדר עבור פנל ומפתח הדלת עבור סף מעבר את המידות יש לרשום ולשמור זה ישמש אתכם בהמשך בזמן הרכישה.

כל שאר העבודה תלויה כבר במתקין הפרקטים, מומלץ לרכוש את הפרקט ביחד עם התקנה כך שתוכלו לקבל תוצאה מהירה ובלי מאמץ. לכישרוניים שבניכם ואלו שאוהבים לעשות הכל בעצמם פרקט הלמניציה הוא האתגר הבא שלכם ,בעיקרון אם יש לכם קצת חוש טכני ויום פנוי אז תוכלו בקלות לחסוך את  עלות ההתקנה ולהתקין אותו בעצמכם ההתקנה היא קלה ופשוטה ויש גם הוראות מצורפות לכל  חבילת פרקט שאתם רוכשים.

כמה עולה פרקט למינציה?
מחירי פרקט למינציה נעים בין 80 שקלים ל 190  שקלים למ"ר כולל ביצוע התקנה בשטח.
הפער בטווח עלות תלוי לרוב לאיכות הפרקט ולייעודו בפועל, ישנם פרקטים בעלי רמת שחיקה נמוכה AC1-3 במחירים הזולים, ומנגד היקרים יחסית בעלי רמת שחיקה גבוהה  AC4-5 בקניה מומלץ להשקיע ולהקציב עד 160 שקלים למ"ר במחיר זה תוכלו למצוא גם פרקט איכותי וגם נוח לתחזוקה לאורך זמן.

 מהם היתרונות והחסרונות של פרקט למינציה?
אז כפי שהזכרנו היתרון הראשון של פרקט סינתטי הוא מחירו הזול, בעצם זהו הפרקט היחידי כיום שיכול לתת לנו תוצאות נדרשות של תחושת עץ וחמימות במחיר סביר.
יתרון נוסף הוא עמידותו בשחיקה. פרקט למינציה מומלץ מאוד בחדרי ילדים וחדרי שינה כדאי מאוד לבחור פרקט בעל מקדם שחיקה AC4-5 פרקט כזה יכול להחזיק מעמד יותר משבע שנים גם באזורים שיש פעילות ותנועה רבה.
עוד יתרון הוא קלות ומהירות התקנתו, כמו שהזכרתי המוכשרים שבניכם יוכלו להתקין את הפרקט בעצמם בקלות ממש "עשה זאת בעצמך"...

אל תשכחו כשימאס לכם מהפרקט תמיד תוכלו לפרק אותו והריצוף ישאר שלם.
בעיקרון נקודת התורפה של פרקט למינציה הוא מים לכן לא מומלץ לשפוך מים רבים בשטיפה, הפרקט ניתן לניקוי בסמרטוט לח או בשואב אבק, הניקוי הוא מהיר ופשוט!
החיסרון של פרקט למניציה הוא היותו לא טבעי כלומר לאלו מאיתנו שהחומר חשוב להם במהות, פה לא תמצאו עץ, זהו רק הדפס של עץ שתול בחומר סינתטי...

לאלו המחפשים את תחושת החומר ישנו הסוג השני של הפרקטים פרקט העץ הטבעי או בשמו המקצועי פרקט רב שכבתי.  

מהו פרקט רב שכבתי?
פרקט רב שכבתי הוא סוג הפרקט השני הנפוץ בארצנו, פרקט זה מאופיין בזה שהוא עשוי מעץ טבעי בניגוד לבן דודו פרקט הלמינציה הסינתטי.

הפרקט רב שכבתי הטבעי תופס תאוצה בשנים האחרונות בביקושו עקב הדרישה והחזרה לחומרים טבעים ואהבה לתחושות חומרים.
אז ממה בעצם עשוי פרקט רב שכבתי?
פרקט רב שכבתי  מכיל בבסיסו משטח של לביד עץ בעובי 12-14 מ"מ טבעי כאשר עליו יש עוד שכבה של עץ טבעי בעובי של 10-12 מ"מ. בעיקרון הפרקט מגיע בלוחות מוארכים של עץ ברוחב של בין 8-12 ס"מ המוכנים להרכבה בשטח .
המשטח העליון הוא המשטח שאנו דורכים עליו לרוב יהיה זה שכבת עץ שאנו נבחר, מומלץ לבחור עץ קשה כי זהו עץ טבעי והוא ישחק עם הזמן, מומלץ עץ האלון הפרקט מגיע בצורתו הגולמית כעץ והוא עובר שיוף וצביעה בשטח לאחר התקנה את הגוון ורמת הגימור אפשר לבחור מקטלוג צבעים לעץ.


על מה חשוב להקפיד לפני התקנה?
בעיקרון אם הדירה שלכם קיימת אז קיימת בעיה, מכיוון שעובי הפרקט נע בין 18-26 מ"מ זה יוצר בעיות עם פתיחת דלת ועם מדרגה בהפרדה בין פרקט לריצוף. כדאי מאוד במידת האפשרות לרצף את האזורים המיועדים
בגובה נמוך יותר מגובה ריצוף הבית כדי שיהיה חיבור יפה בין מעברי ריצופים ריצוף זה יהיה התשתית להנחת הפרקט..
חובה לפרק פנלים קיימים! פנל של פרקט רב שכבתי הוא עבה יותר והוא חייב להשתלב עם הפרקט בצורה מושלמת. אם אתם בשלבי שיפוץ בבית אז אל תרכיבו פנלים בחדרים המיועדים לפרקט.
פרט לכך יש לקחת בחשבון את קו סיום הדלת בגובה שהדלת תוכל להיפתח .
מומלץ למדוד את שטח החדר והיקף החדר עבור פנל ומפתח הדלת עבור סף מעבר את המידות יש לרשום ולשמור זה ישמש אתכם בהמשך בזמן הרכישה.
כל שאר העבודה תלויה כבר במתקין הפרקטים, מומלץ לרכוש את הפרקט ביחד עם התקנה כך שתוכלו לקבל תוצאה מהירה ובלי מאמץ. בניגוד לפרקט הלמניציה


כמה עולה פרקט רב שכבתי?
מחירו של פרקט רב שכבתי הוא יקר ביחס לפרקט למינציה כתוצאה מהיותו עץ טבעי ובנוסף גם התקנתו היא יקרה יותר מכיוון שהיא קשה יותר .
עלויות הפרקט תלויות בסוג העץ הנבחר וברמת גימור נדרשת המחירים נעים בין300 ל500 שקלים למ"ר כולל התקנה מה שכן יש עלויות נוספות של אחזקה שוטפת כל שנה בסך של כ 80 שקלים לכל מ"ר של פרקט.


מהם היתרונות והחסרונות של פרקט הרב שכבתי?
היתרון הברור של פרקט הרב שכבתי הוא עצם היותו עץ טבעי לכן התחושות שהוא מקרין הם בעצמה רבה יותר.
פרט לכך כל תכונותיו האחרות הם חסרונותיו, הוא קשה ויקר לקניה והתקנה, הוא נשחק מהר מאוד יחסית ולפיכך מצריך אחזקה קבועה של טיפול וצביעה כל שנה.
על מה צריך להקפיד לאחר התקנת פרקט רב שכבתי?
לאחר ההתקנה יש צורך לשייף מעט את העץ ולצבוע אותו בגוון נדרש, מאוד חשוב להבין מכיוון שהעץ טבעי הוא נשחק עם הזמן ולכן חובה לטפל בו כל שנה למרוח אותו בשמן ולצבוע אותו מחדש.
אז איזה פרקט מתאים לכם?
אז כפי שראינו הכל תלוי בדרישות שלכם וברמת התקציב שלכם בעיקרון רצפת פרקט מומלצת מאוד ליצירת תחושת חמימות והיא נוחה ונעימה למגע גם אם היא סינתטית וגם אם היא טבעית .



להתרשמות מסוגי הפרקטים המיובאים המוצעים בשוק מומלץ לבקר בקישורים המצורפים:
http://www.balterio.com/index.php?con=us&lang=en
http://www.quick-step.com/others/oth/en/default.aspx


כל הזכויות לגבי התכנים  במאמר זה שייכות ל: ליאור מלכה | אדריכלים ומעצבים | סטודיו לעיצוב פנים. 

16 תגובות:

  1. תודה רבה על הטיפים, מועיל מאוד

    השבמחק
  2. ממש מעניין..המאמר שלך נתן לי כמה טיפים שלא ידעתי שאצטרך!! תודה רבה...

    השבמחק
  3. התרשמתי מאוד ,רציתי לדעת איפה אפשר לקנות פרקט מקצועי?

    השבמחק
  4. התרשמנו מאוד, מידע רב מועיל וייעיל תודה על השיתוף

    השבמחק
  5. הטיפים שימושיים ויעילים ביותר.
    שאלה נוספת יש לי, האם לצבע הפרקט יש לצבע
    הפרקט חשיבות בשימורו לאורך זמן?

    השבמחק
  6. תודה רבה על הטיפים המצויינים.
    התרשמתי מאוד מהפרקטים שלכם.
    האם אתם מחזיקים בפרקט רב שכבתי במלאי שלכם?

    איציק| usparquet

    השבמחק
  7. אין ספק שבארץ פרקטים זה אלטרנטיבה מצוינת

    השבמחק
  8. יש פורום פרקטים

    http://www.2all.co.il/web/Sites1/yoram-parquet/PAGE1.asp

    השבמחק
    תשובות
    1. אחד המשוגעים, אני ממש מקווה שאף אחד מהפועלים לא סבל מנקע בקרסול בעקבות העבודות...

      מחק
  9. טיפים לעיצוב דלתות יש למישהו?? בחרתי דלתות לבנות עם פס אלומיניום ואני מתלבטת בין הדלתות הלבנות חלקות בלי כלום. הסגנון של הבית הוא מנימליסטי נקי ולבן בעיצוב לבן ואפור

    השבמחק
  10. לפני שאתם בוחרים פרקט בדקו היטב את החברה ועבודותיה שלא תסבלו מפרקט פשוט והתקנה רופפת.. כאשר עברתי דירה חיפשתי פרקטים זולים וכך גם התקנתם, במהרה הבנתי את פשר המחיר כאשר הפרקט רפף בחלקים מסויימים ואף החל להתפרק.. מיד פניתי לחברה מוסמכת ומוכרת: חברת פרקט בשרון , וכמובן ההבדל ניכר לעין, פרקט מהודר שיושב בצורה מושלמת ולא קופף כלל.. על איכות משלמים, שווה את זה!

    השבמחק
  11. ואו פשוט מהמם!
    הייתי גם מציע לכם את חברת וילונות של דן גאלרי, מומלץ

    השבמחק
  12. מדהים! עיצובים מדהימים! מעבר לזה הייתי חושב על אופציות עיצוב משלימות לפרקט באמצעות ארונות הזזה משולבים או כל ארון קיר אחר
    דגמים רבים של ארונות הזזה אפשר למצוא באתר http://everest1.com

    השבמחק
  13. פרקט EGGER הפרקט המומלץ ביותר

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...