ברוכים הבאים לבלוג טיפים ומאמרים בעיצוב פנים

תודה שקפצתם לביקור, בואו לקרוא על כל החידושים מעולם עיצוב הבית ולקבל טיפים ורעיונות מדליקים ומועילים לעיצוב פנים שכל אחד יכול ליישם! ובנוסף תוכלו להתרשם מפרויקטים שונים שהסטודיו שלנו מבצע! אז...מדגדג לכם משהו ספציפי? צוות המעצבים של הסטודיו ישמח לעזור ולייעץ לכם, דברו איתנו.
אהבתם? הצטרפו לדף האוהדים של הסטודיו >>> בפייסבוק.

טיפים לעיצוב הבית - עיצוב בטוח

גם בטוח וגם מעוצב !
מאת : ליאור מלכה
הורים, ידעתם שבית יכול להיות גם מעוצב וגם בטוח לילדים שלכם?

אז החלטתם לשפץ ולעצב את הבית מחדש הכל טוב ויפה...
אך אל תשכחו את הילדים שלכם שמתרוצצים כל הזמן בבית החדש ואף מביאים חברים ומשוויצים בו, גם הם גרים אתכם, באחריותכם להגן עליהם ולקחת בחשבון את נושא הבטיחות בבית עוד בשלבי העיצוב והתכנון.

אז אם יש לכם ילדים קטנים ואתם לקראת שיפוץ, עיצוב או בנייה כדאי לכם לקרוא את הדגשים הבאים!

חלל המגורים:  
 הסלון כפי שאנו קוראים לו, זהו האזור הפעיל ביותר לילדים שלכם במיוחד כאשר הילדים קטנים ואתם תמיד רוצים לראות אותם תמיד סביבכם, הילדים משחקים ומתרוצצים ואף מביאים חברים נוספים לחגיגה שלהם...

אז על מה חשוב להקפיד?


בטיחות לילדים: ראשית שלא יהיו יותר מידי אלמנטים מונחים בצורה חופשית על המזנון והשולחן בסלון, הכוונה לכל הסטיילינג והאבזור המשלים. 

אם יש לכם ילדים קטנים עד גילאי 4 -5 וותרו לגמרי על אבזור משלים וסטיילינג כי ילדים עד גיל זה אוהבים לבחון דברים מקרוב ולא הייתם רוצים לראות את הווזה היפה שקניתם שבורה לרסיסים, חבל על הווזה וחבל שהילד יפצע מהשברים.

כשתתכננו את קיר הצפייה הקפידו לקבע את המזנון לקיר ולתלות את המסך הפלזמה ישירות לקיר כך שהילדים יתרוצצו, הם לא יוכלו להזיז את המזנון או מסך הפלזמה ובכך תמנע פגיעה מיותרת.

חשוב מאוד למען בטיחות בבית להקפיד עוד בשלבי התכנון לא להשאיר חיווט של מערכות צפייה גלויים הכוונה לכל הכבלים בין הממיר למסך ולרמקולים ההיקפים, חוטים גלויים כאלו מאוד מסוכנים לילדים.

ספות לסלון יש לבחור עם צוקל היקפי מלא ולא על רגלי מתכת כך שהוא גם יציב יותר וגם בטוח יותר.

מנתוני ארגון בטרם רוב הפציעות הרציניות של של ילדים נגרמים מנפילות!

אז אם יש לכם חלון בסלון ואתם גרים בקומה גבוהה הקפידו לא למקם את הספות קרוב לחלון
בתכנון חלונות הקפידו על יחידת חלון תחתונה קבועה ללא אפשרות פתיחה בגובה 110 ס"מ מרצפה מינימום!


נעבור לחדרי הילדים...
 הקפידו לתכנן את חדרי הילדים שלכם אצל מעצבים וחברות המוסמכים לכך, חברות אלו כבר לוקחות מראש בחשבון את כל התקנים והם כבר יודעים להקפיד על קיבוע ספריות או מדפים בצורה נכונה לקיר כך שיהיו גם יפים וגם בטוחים.

במידת הצורך תלוי בגיל הילדים מומלץ לעגל פינות לריהוט חופשי בחדר ולהימנע משימוש בדלתות זכוכית, במידה וויתרתם על טיפ זה ויש לכם ילדים קטנים, אז תדרשו שהזכוכית תהיה מחוסמת ובעלת מדבקת הגנה ולגבי פינות הרהיטים ישנה אפשרות לשים מגן פינה בטיחותי לילדים ולהסיר אותו כשהילדים יגדלו.

חלונות בחדר חייבים סורגים! ילדים מטפסים! ובחדרי ילדים יש להם על מה לטפס אם על המיטה או השידה או ארון.
אם וויתרתם על סורגים, הרחיקו כל ריהוט מאזור החלונות, בכל מקרה אל תרגילו ילדים לטפס על הריהוט זה מסוכן וגם פוגע ברהיטים.


בחדרי האמבטיה:
 לרוב אתם נמצאים עם הילדים שלכם כשהם בגיל קטן אז הם לא יעשו לכם הרבה צרות...
מה שכדאי להקפיד הוא שהריצוף באמבטיות יהיה אנטי סליפ כלומר נגד החלקה דבר שימנע פציעות גם לכם וגם לילדכם, פרט לכך יש להקפיד על שקעים ותאורה מוגני מים וטיפ אחד נוסף...יש אפשרות להגביל את טמפ' המים ל42 מעלות בעזרת שסתום תרמי מיוחד וכך לאפשר לילדים שלכם להשתכשך ולהשתולל במים מבלי פחד לכוויות או התחשמלות.


ומה קורה במטבח?
המטבח מלא בכל טוב גם באוכל וגם בסכנות עבור הילדים שלכם, יש להקפיד לאחסן את כל הסכו"ם במגירות עליונות ולמנוע נגישות לילדים קטנים ע"י הרחקה, כוסות וצלחות לאחסן גבוה! .

בתכנון המטבח תתחשבו שפינות הידיות מסוכנות לילדים לכן תבחרו ידיות בעלי קצוות מעוגלות או ידיות אינטגרליות או שתדרשו פתיחת דלתות ומגירות במנגנון טאצ' ללא ידית.

חומרי הניקוי שבדרך כלל כולנו שומרים מתחת לכיור יש לשמור באריזות מקוריות בלבד ולהקפיד שכולם סגורים טוב, אם יש באפשרותכם לאחסן את חומרי הניקוי במקום גבוה, יותר טוב! אם לא, תנעלו את הארון ע"י מנעול פלסטיק מיוחד שמתחבר לידיות המטבח.

אז תזכרו תמיד, ילדים הם ילדים! והם רק מגלים את העולם סביבם, הם ירוצו ישברו יתרוצצו ויסתקרנו וזה כל היופי בהם, אחריותכם כהורים היא להגן עליהם ולשמור על הבטיחות שלהם גם בבית מעוצב.

למידע נוסף בנושאי בטיחות לילדים: ארגון בטרם לבטיחות הילדים http://www.beterem.org/ 


כל הזכויות לגבי התכנים והתמונות במאמר זה שייכות ל: ליאור מלכה | אדריכלים ומעצבים | סטודיו לעיצוב פנים. ואין אישור להשתמש בהם ללא אישור בכתב.

9 תגובות:

  1. ראשית תודה שחשפת בפניי את הסכנות ,אני כרגע בשלבי שיפוץ ויש לי ילדים קטנים ולא לקחתי בחשבון את הדברים האלו...
    בזכותך אני אקפיד על נושא הבטיחות עבור ילדיי
    תודה רבה

    השבמחק
  2. יפה מאוד שגם מעצבים דואגים לבטיחות הילדים שלנו אהבתי את הכתבה !

    השבמחק
  3. רותי מנס ציונה19 בפברואר 2011 בשעה 9:12

    מעניין מאוד ,תמציתי ומועיל תודה רבה ליאור

    השבמחק
  4. בשנים האחרונות אפשר לראות שיפור ויצירתיות בהקפדה על בטחון ילדינו. בתור אב לשני ילדים קטנים אני מאוד מקפיד על הרהיטים שאני מכניס לביתנו. שני חדרי השינה של ילדי נרכשו ברשת HouseIn ורק רציתי לשתף את כולכם בחוית קניה נהדרת וברהיטים שאתה מרגיש שמי שעיצב אותם ממש חשב על הדברים מנקודת מבט של הורים.
    אני לקוח שלהם מעל ל4 שנים ורק רציתי לפרגן משום שמגיע להם. חברה רצינית שעומדת בהתחיבויות שלה ללקוחות ומציבה סטנדרטים גבוהים מאוד של שירות.
    שנה טובה ובטוחה לכולנו וגמר חתימה טובה.
    דניאל

    השבמחק
  5. שכחתי להוסיף עבורכם קישור אתר שלהם
    http://www.youthbeds.co.il/

    השבמחק
  6. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  7. תודה לכולם!
    בטיחות זה באמת אחד הנושאים שאנו לוקחים בחשבון כשאנו ניגשים לשלב התכנון בחלל שבו יש גם ילדים כי אחרי הכל ילדים הם האוצר הכי גדול שלנו :)

    השבמחק
  8. נושא הבטיחות בדירה הוא חשוב ביותר. מהצד שלי (איתור ליקויי בניה בבדיקת בדק בית) אני נתקל לא פעם בהתקנה מרושלת של אלמנט כלשהו כמו התקנת חלונות שלא לפי התקן, מעקות וכמובן אלמנטים הקשורים לשלד. חשוב להקפיד על בטיחות הן משלב התכנון ועד שלב הביצוע. לצערי כשאני עורך בדק בית אני נתקל בהרבה ליקויים שנעשו למרות הרצון הטוב.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...